Lewiatan
255px-Leviathan
Rasa: Chimera
Ciało humanoid
Znaczenie Boss
Broń brak
Specjalność Ciężkie wsparcie
Klasa nieznana
Gry Resistance 2
Resistance: Burning Skies

Lewiatan to masywna Chimera o wielkości 300 stóp widziana w Chicago. Podczas całej wojny odnotowano tylko dwie takie bestie.

TaktykaEdytuj

W Resistance 2 Nathan Hale spotyka Lewiatana podczas misji wyłączenia wieży Hellfire. Walka składa się z kilku faz.

  1. Na początku Lewiatan podejdzie do Hale'a i złapie go. Trzeba strzelić mu w paszczę wyrzutnią L210 LAARK, inaczej potwór zje postać.
  2. Po udanym trafieniu potwór w szale rzuci bohatera na inny budynek. Trzeba będzie uciekać przed atakami Lewiatana, bo każdy jego cios natychmiast zabija. Trzeba uciekać najpierw w górę budynku, później prowizorycznym mostem (potwór spróbuje go zniszczyć), a następnie w dół kolejnego budynku. Dodatkowo jego ryk też nas rani, więc trzeba się chować za przeszkodami.
  3. Po wyjściu na zewnątrz Lewiatan znowu złapie i spróbuje zjeść Hale'a. Po raz kolejny więc trzeba strzelić rakietą w jego paszczę.
  4. Po tym wszystkim Lewiatan rzuci w szale Hale'em na daleki budynek, a dowództwo poinformuje o tym, że na jednym z mostów ustawili ładunki wybuchowe, by zabić bestię. Na budynku jednak są Hybrydy, a po przyciągnięciu uwagi potwora (co jest konieczne, by go pokonać) przylecą cztery Drony Patrolowe, które trzeba zniszczyć.
  5. Później bestia ruszy na nas. Próba odpalenia ładunków zawiodła i Hale musi wystrzelić rakietę w most, by je wysadzić. Jeśli się nie pośpieszymy potwór nas zabije miażdżąc łapą.
  6. Kiedy się to uda czaszka Lewiatana zostanie odsłonięta, ale będzie żył. Po wystrzeleniu ostatniej rakiety w odsłonięte przez ładunki miejsce na głowie potwora zostanie on ostatecznie zabity.

MożliwościEdytuj

Ta masywna bestia jest praktycznie niemożliwa do pokonania bez wyrzutni L210 LAARK. Jego gruba opancerzona skóra czyni go nie do zranienia, jedynym jego czułym miejscem jest jego paszcza i odsłonięta czaszka (w ostatniej fazie). Każdy pojedyńczy cios łapą natychmiast zabija Hale'a. Jest na tyle silny, że potrafi bez problemów zniszczyć wojskowy helikopter, lub rozerwać budynek na strzępy. Otwarty atak na bestię bez wątpienia skończy się śmiercią bohatera.

StrategiaEdytuj

Nie walcz z nim lekką bronią, bo nic mu nią nie zrobisz. Strzelaj rakietami, kiedy spróbuje cię zjeść i uciekaj. Unikaj jego ciosów łapą, bo zginiesz. Przed rykiem, który też rani należy chować się za pobliskimi przeszkodami.

Więcej z Fandomu