FANDOM

Tytan
Rasa: Chimera
Ciało humanoid
Znaczenie różne (zwykły, Patriarcha, Nadzorca)
Broń głowica Skradacza
Specjalność Ciężki szturmowiec
Klasa różne (standardowy żołnierz, ciężki żołnierz, dowódca polowy)
Gry Resistance: Fall of Man
Resistance 2
Resistance: Retribution

Tytan (Titan) - bardzo duży i potężny szczep Chimery. Jest bardziej wytrzymały i posiada nadludzką siłę.

OpisEdytuj

Tytani są używani jako siły uderzeniowe w szeregach Chimerańskiej armii. Ich wielkość i siła umożliwiają im używanie broni montowanych zazwyczaj na pojazdach, jak chociażby działo Skradacza. Mówi się, że Tytani są limitem, jaki Chimera może osiągnąć, tworząc większe szczepy z kilkunastu ludzkich ciał. Tytani rozmiarami są mniejsi od Grabarzy, ale masywnie zbudowani, a rozmiarami zbliżeni do Aniołów.

Tytani nie noszą żadnych pancerzy, ponieważ ich gruba skóra zapewnia im doskonałą ochronę przed atakiem. Jednakże, w trakcie Operacji Overstrike i podczas inwazji na Stany Zjednoczone Tytani zaczęli nosić pancerze. Ich pancerz obejmuje rękawice oraz kawałek klatki piersiowej. Dodatkowo, Patriarchowie i Nadzorcy noszą dodatkowy pancerz na rękach, oraz hełmy podobne do Stalogłowych. Nawet w najbardziej zaciekłych strzelaninach nie jest łatwo ich zabić. Najłatwiejszym sposobem na zabicie Tytana jest oczywiście prowadzenie ostrzału w głowę, lecz innym sposobem jest skoncentrowanie ognia na aparaturze chłodzącej Tytana. Zmasowany ostrzał sprawi, że aparatura się zapali, a Tytan wybuchnie spektakularnym prysznicem krwi i flaków.

Resistance: Fall of ManEdytuj

Tytan pierwszy raz pojawia się w Nottingham - "Rurociągi", gdzie Tytan zabija kilku brytyjskich żołnierzy wewnątrz tunelu kolejowego. Tytani są bardzo silni i trudni do zabicia. Ataki wręcz Tytana są na tyle potężne, że mogą pozbawić gracza dość sporo zdrowia lub nawet zabić, a nawet przypadkiem zabić inny szczep Chimery.

Tytani mają trzy ataki: szarża na długi dystans połączona z ostrzałem z broni, wystrzeliwując jedną rakietę o średniej prędkości, wyrządzającą duże szkody. Zwykle strzelają bezpośrednio w gracza, co oznacza, że po oberwaniu gracz może zostać odrzucony w dal. W niewielkiej odległości mogą ryczeć, tworząc duży, zadający niewielkie obrażenia ryk dookoła nich.

StrategiaEdytuj

  • najprostszym, ale za to najbardziej czasochłonnym procesem będzie oznaczenie głowy Tytana Bullseye'em i strzelanie. Duże straty w amunicji gwarantowane.
  • najlepszą bronią przeciwko Tytanowi jest LAARK lub Splitter.
  • rzucaj granaty w stronę Tytanów.
  • około dziesięć strzałów w głowę z L23 Fareye powinno załatwić sprawę.
  • w co-opie dobrym sposobem jest rozdzielić zadania. Jeden gracz skupia na sobie uwagę Tytana, podczas gdy drugi atakuje go.

Resistance 2Edytuj

Wygląd Tytanów został całkowicie odnowiony. Wyglądają bardziej gadopodobnie, mają na sobie więcej elementów pancerza oraz posiadają silniejszą, znacznie bardziej dokładną broń.

StrategiaEdytuj

  • bezpośredni strzał rakietą z LAARK w głowę Tytana powinien go zabić.
  • ryzykowną taktyką jest iść za Tytanem i atakować go wręcz, co pozwoli zaoszczędzić amunicję.
  • pamiętaj, by podczas wykańczania Tytana trzymać dystans, gdyż po śmierci wybucha, mogąc wyrządzić spore szkody tym, którzy będą za blisko.
  • alternatywny strzał z granatnika Bellock.
  • jeden magazynek z HVAP Wraith.

Co-opEdytuj

W co-op'ie istnieją wyższe rangą Tytany, znane jako Tytani Patriarchowie i Tytani Nadzorcy, posiadający więcej zdrowia niż klasyczne Tytany. W Axbridge, trzy-gwiazdkowy Nadzorca może walczyć, w towarzystwie Ponuraków Alfa, Hybryd, Łupieżców i Kameleonów. Tytan ten jest najwyższy rangą wśród Tytanów, oprócz Nadzorców z Wieży Holar. Jednak, Tytan może kontrolować tylko jednego gracza w danej chwili, wiec gracze muszą mieć świadomość, który Tytan zaatakuje w danej chwili.

CiekawostkiEdytuj

  • Nazwa tego szczepu Chimery nawiązuje do pochodzących z mitologii Greckiej gigantów zwanych Tytanami.
  • Tytani w Resistance: Fall of Man mają cztery palce u dłoni, podczas gdy w Resistance 2 tylko trzy.
  • Rozrywacz zdaje się pełnić w Resistance 3 rolę zamiennika Tytana. Obydwoje są podobnego wzrostu, czyli około 20 stóp/6 metrów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki